Hvordan skal man fortsette å tro på det gode i de menneskene man elsker etter krigen?
Ein tvers gjennom velspela, underhaldande og akkurat passe skummel musikal om ei sjarmerande lita heltinne.
Det Norske Teatrets «Einkvan» er første urpremiere på et Jon Fosse-stykke etter Nobelprisen.
Det britiske teaterkompaniet Bullyache yter motstand gjennom fløyelsmyke boyband-låter.
Nationaltheatrets «Prosessen» har godt spill, et pent rom og god timing. Men den stiller for få spørsmål om vår tid.
Hva blir det av verden dersom alle til syvende og sist er villige til å la seg kjøpe?
Eit humoristisk, velspela og absurd kammerdrama om framandgjering og manglande kommunikasjon.
«Caligula» er fremragende visuell historiefortelling, men karakterene er ikke dype nok.
Gjennom eit nesten kviskrande spel kjem vi tettare på psykologien bak Medeas val.
Det iscenesettes ikke like mange klassiske romaner på norske scener som før. «Anna Karenina» på Centralteatret minner meg på hvorfor.
I Teater Vestlands ungdomsforestilling «@Ragnarok08» blir makta lagt i publikums hender.
Édouard Louis' "Hvem drepte faren min?" egner seg egentlig ikke for scenen.
Hvis du ikke har sovnet på fest før, kan Teater Innlandets forestilling «Drikkegildet» bli første gang.
I ei tid der vondskapen vinn fram, er det godt å kunne gle seg og sjå lys.
Formidabelt ensemblespel i ei absurd og tankevekkjande oppsetjing om at ein i alle fall må forsøke for å lukkast.
Er «Karusell», denne sukkersøte marengsen, en forsmak på Nationaltheatrets programmering under sterkt økonomisk press?
Teksten blekner mot det visuelle i Johannes Holmen Dahls «Moby Dick».
Familien Hoff Oftebro puster luft inn i «Lang dags ferd mot natt».
Jeg blir ikke klokere av «Roberto Zucco» på Det Norske Teatret.
Eit dokuteater som kunne ha blitt i lengste laget var det ikkje for ein framifrå skodespelar.
Barneteater med sukker på – og altfor lettvint slutt.
I nedlagte Sarpsborg fengsel er det diktet en forunderlig teaterverden.
Tre briljante rolletolkninger gjør «Frankenstein» til en helt spesiell kveld i teatret.
Mannlig identitet er et bærende tema i Det Norske Teatrets iscenesettelse av «Heil ved».