Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Kjøper Equinor seg troverdighet og seriøsitet i klimaspørsmålet med sitt annonsesamarbeid med Aftenposten?

– Skor seg på Aftenposten

UVANLIG: Aftenpostens «Forklart»-podkast er mer enn en vanlig utstillingsplass for annonser, hevder reklameekspert. Her har noen skrevet på en reklameplakat for det omstridte podkast-samarbeidet mellom Equinor og Aftenposten. Christopher Olssøn

Reklameekspert mener Equinor er den store vinneren i annonsesamarbeidet med Aftenposten. – Kan hende vi trenger et nytt etisk regelverk, sier Maria Egeland.

Hva tjener egentlig Equinor på å bruke logoen, plattformen og utseendet til Aftenpostens «Forklart»-podkast i sin nyeste reklamekampanje? Og hva får olje- og gasselskapet ut av at Aftenposten Event hjelper dem å arrangere «dialogmøter» om klimakrisa i norske storbyer?