Du kan bla til neste sideBla med piltastene

100 år: Surrealisten Leonora Carrington blir feira på Kunstnernes Hus.

Ein moldvarp i patriarkatet

Hest og hyene: På sjølvportrettet «Inn of the Dawn Horse» (1937/1938) sit Leonora Carrington ridekledd mellom ei hyene og gyngehesten sin, med ein fri hest utanfor. Foto: Metropolitan Museum of Art (utsnitt)

Kvinneleg opprør og mannleg undertrykking er gjennomgangstema for den britiskfødde surrealisten Leonora Carrington (1917–2011), men korkje novellene eller bildekunsten hennar er politisk i vanleg forstand. Her finn vi mangetydige, fantastiske skapningar som sender tankane til mytologi og Arthur-legender, så vel som til Swifts Gulliver-satire og Carrolls burleske nonsenslitteratur. Kunstinntrykka frå barndommen sette seg i henne, fortel biografane, men tradisjonsreferansane ber alltid i seg Carringtons særmerkte tolking av maktkampen mellom det mannlege og det kvinnelege.