• Dagsavisen mister to millioner kroner i pressestøtte i år • Lykkes med digitale annonser

Drar inn penger på nett

OPP PÅ NETT: – Skal vi lykkes med økt brukerbetaling på nett, må vi først vise at vi er en interessant avis for mange, sier Dagsavisens sjefredaktør Eirik Hoff Lysholm. FOTO: anniken c. mohr

Mediehuset Dagsavisens nettsatsing har gitt resultater, med 100.000 daglige lesere og kraftig vekst i annonseinntekter. – Dagsavisen står på tryggere grunn enn på over 20 år, sier sjefredaktør Eirik Hoff Lysholm.

For ett år siden var situasjonen i Dagsavisen alt annet enn stabil. Avisa måtte punge ut med 15 millioner kroner for å komme seg ut av en framleieavtale i avisas tidligere lokaler i Oslo sentrum. Samtidig hadde avisa fått beskjed av sine eiere i Mentor Medier om å klare seg uten konsernkonto og ansvarlige lån fra konsernet, en ordning som hadde vært avgjørende for å sikre videre drift av avisa.