Onsdag 10. mai 2017
MISNØGD: Ulf Ulriksen er bas på eit byggjeprosjekt i Trondheim medan han pendlar frå Nord- Noreg. Han meiner den nye digitale strategien til Nav stengjer ute brukarane.
Arbeidsminister Anniken Hauglie tek eit kraftfullt oppgjer med praksisen i Nav:
No vil Hauglie rydde opp
Undersak

– Situasjonen er uverdig

– Situasjonen er uverdig. Nav skal vere vår viktigaste sosialpolitiske teneste, og då kan ein ikkje stengje ute brukarane, seier Ulf Ulriksen (61).

Han er bygningsarbeidar, busett i Nord-Noreg, men pendlar til Trondheim. Ulriksen tok nyleg kontakt med Nav for å få svar på nokre enkle pensjonsspørsmål. Der fekk han melding om at sidan han ikkje budde i Trondheim, måtte han reise til heimkommunen for å møte ein rettleiar.

Avtale med det lokale kontoret måtte han gjere gjennom Navs kontaktsenter på telefon. Etter fleire rundar på telefonen, med lange ventetider, fekk han melding om at det heller ikkje i heimkommunen var nokon rettleiar han kunne snakke med. Rettleiar via telefon var einaste alternativ.

– Dette er utruleg lite gjennomtenkt. Eg fryktar at mange vil gje opp å søkje hjelp fordi dei ikkje når gjennom. Om det er sånn staten skal spare pengar, så er vi ille ute, seier Ulriksen, som held politikarane, og ikkje dei tilsette i Nav, ansvarlege.

Anniken Hauglie
OPEN DØR: Arbeidsminister liker «svært dårleg» at ventetida på telefon hos Nav er tredobla og at folk møter stengde dører. Men ho har seg sjølv å takke, svarer Sp-Vedum.

NAV

No går Arbeidsminister Anniken Hauglie (Høgre) hardt ut mot den nye Nav-praksisen.

Klassekampen har dei siste vekene skrive om korleis Nav vil få flest mogleg til å kontakte dei på telefon og nett i staden for å ved å stikke innom sitt lokale Nav-kontor. Dette har skapt store problem for mange.

No vil arbeidsministeren ta grep, sjølv om ho meiner dette er vegen å gå.

– Eg trur at det er bra at fleire av møta hos Nav er planlagde og førebudde for å få gode møte når ein skal snakke med sakshandsamar, men at ein blir vist til telefon og at ein ikkje kjem gjennom på telefon, det liker eg svært dårleg, seier ho til Klassekampen.

Hauglie meiner Nav har teke positive grep for å møte situasjonen, men er usikker på om det er nok.

Fakta

Nye Nav:

• Nav har dei siste åra digitalisert tenestene sine. Frå 3. april har Nav-kontora fått nye føringar som skal få brukarane ut av dei fysiske kontora. Det har blitt vanskelegare eller umogleg å kome innom kontoret utan avtale.

• Målet er å frigjere ressursar som ein kan bruke på dei som treng meir omfattande hjelp.

• Ein studie som dekker 170 Nav-kontor, utført i 2016, syner at personleg oppmøte framleis er den mest populære måten å ta kontakt med Nav på.

Tredobla ventetid

I går skreiv Klassekampen at ventetida på telefon er tredobla.

– Er det då gjort nok?

– Nei, eg liker det svært dårleg. Det er openbert at det er for lang ventetid.

– Har Nav gått for langt i å leggje over til telefon?

– Det er litt for tidleg å seie. Dei har sagt til meg at dei har styrkt kapasiteten med 27 tilsette, mykje kan tyde på at det ikkje er nok.

– Men du vil også at folk skal få hjelp når dei kjem på kontoret?

– Ein må få hjelp når ein kjem på kontoret om ein har akutte problem, men eg trur nok at Nav har rett i at dei fleste brukarmøta blir betre når dei er førebudde og sakshandsamar har hatt høve til å setje seg inn i situasjonen på førehand, seier Hauglie.

– Kan takke seg sjølv

Senterparti-leiar Trygve Slagsvold Vedum meiner Haugli kan takke seg sjølv.

– Dette er resultatet av regjeringas politikk. Digitalisering og sentralisering er jo det Haugli har ønskt seg meir av. Ho får sjå seg i spegelen og skulde på seg sjølv, seier han til Klassekampen.

Han viser til stortingsmeldinga «Nav i en ny tid – for arbeid og aktivitet» som Haugli la fram før jul. I stortingsmeldinga er det eit eige kapittel om «digitalisering og frigjøring av ressurser».

Her skriv departementet om korleis auka digitalisering skal avlaste Nav-kontora, slik at dei kan bruke meir tid på brukarane som treng mest hjelp.

«Å betjene brukere som ringer arbeids- og velferdsforvaltningen har 180 ganger høyere kostnad enn når brukere finner samme informasjon på nav.no», heiter det.

Dermed ligg det «store gevinster i å gi god informasjon på nett, slik at brukerne ikke har behov for å henvende seg til arbeids- og velferdsforvaltningen gjennom andre kanaler», ifølgje departementet.

Vedum meiner regjeringas strategi er ei oppskrift på sentralisering.

– Det regjeringa gjer, er å gjere det vanskelegare for dei som har det vanskelegast. Mange av dei med krevjande saker vil slite med å kome igjennom, og kjem sikkert til å gje opp. Og så, når statistikken viser at sakstalet går ned, vil det bli brukt for å legitimere at ein legg ned lokale Nav-kontor.

politikk@klassekampen.no

Lørdag 18. november 2017
UKVALIFISERT: Bent Arne Aasli har jobbet med vann og avløp siden han var 16 år. Nå mener regjeringen han ikke er kvalifisert til å gjøre jobben sin fordi han ikke har nok studiepoeng.
Fredag 17. november 2017
HASTER: Landet rundt må det nå kuttes ved syke­husene. Årsaken er krav om stadig effektivisering. Strikken strekkes for langt, mener Legeforeningen.
Torsdag 16. november 2017
REGNSKAP: Det er forskjeller i hvor mye ulike innvandrergrupper står for av skatteinntekter. Mens iranere i snitt betaler 94.300 kroner, står polakker for 70.800 skattekroner per hode.
Onsdag 15. november 2017
SJAU: Fjellstrand verft vil ikkje nytte permitterte arbeidarar til nye oppdrag. LO fryktar at verksemda vil kvitte seg med alle fast tilsette.
Tirsdag 14. november 2017
URO: I en fersk rapport varsler Nav om økende kløfter mellom fattig og rik. Fra 2011 til 2015 gikk andelen fattige opp fra 7,7 til 9,3 prosent.
Mandag 13. november 2017
GÅR AV: Allerede i mars var Finans­departementet bekymret for omorganiseringen i SSB. Men Christine Meyer mener hun hadde mandat til å avskilte forskere. Nå fratrer hun stillingen.
Lørdag 11. november 2017
AU: Aldri før har KrF vore målt så lågt på Klassekampens barometer. Hareide håpar ny politikk skal ta KrF ut av skugganes dal.
Fredag 10. november 2017
VIL SNU: Sp-nestleder Anne Beathe Tvinnereim vil trosse asylforliket, myke opp asylpolitikken og finne en «praktisk løsning» for å hjelpe oktoberbarna.
Torsdag 9. november 2017
FISJONSKRAFT: To av tre finnmarkingar seier nei til tvangssamanslåinga med Troms fylke, men reforma stoppar ikkje. – Sp må få kink i nakken av å sjå seg så mykje bakover, seier Sanner.
Onsdag 8. november 2017
TAR FEIL: Sylvi Listhaug og Utlendingsdirektoratet tar feil om at det er trygt å returnere «oktoberbarna» til Afghanistan, fastslår Afghanistan-ekspert Arne Strand. Listhaug skal orientere om sikkerheten i Stortinget i dag.

Klassekampen benytter informasjons­kapsler (cookies) så vi kan gi deg bedre service, og for å holde styr på om du er logget inn på våre tjenester. Du kan lese mer om vår bruk av informasjons­kapsler her.

Lukk