Du kan bla til neste sideBla med piltastene

• Schibsted dybdeintervjuer mediepolitikere • Kan gi konsernet store fordeler, tror medieviter

Ber om anonyme råd

INVITERT: Bård Folke Fredriksen (øverst fra venstre mot høyre), Linda Hofstad Helleland, Trond Giske, Bård Vegar Solhjell, Trine Skei Grande, Trygve Slagsvold Vedum, Knut Arild Hareide og Kristin Clemet er blant aktørene som er invitert til å si sin mening om Schibsted-konsernet.

Schibsted har hyret et kommunikasjonsbyrå til å dybdeintervjue 24 sentrale aktører i mediefeltet. – Problematisk, mener medieprofessor Helge Østbye.

Med 3000 ansatte og ansvar for Aftenposten, VG og tre store regionaviser regnes Schibsted som Norges mektigste mediekonsern. Nå går det nye veier for å undersøke hvordan selskapet oppfattes av nøkkelspillere som legger grunnlaget for utformingen av norsk mediepolitikk.