Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Forskere tror Frp vinner på Facebook-stunt:

Tjener på «hylekoret»

SLÅR TILBAKE: Noas’ Facebook-kampanje mot Sylvi Listhaug har skapt enorm respons, men valgforskere tror Listhaug kan tjene på kontroversen. © Foto: Tom Henning Bratlie

KAMPANJE: Mer enn 50.000 har bidratt til å dele Norsk Organisasjon for Asylsøkeres kritiske kampanje mot Sylvi Listhaug. Valgforskere tror innvandringsministeren vil tjene på kritikken.

Med støtte fra skuespiller Kristoffer Joner startet Norsk organisasjon for asylsøkere (Noas) mandag en Facebook-kampanje mot politikken til innvandringsminister Sylvi Listhaug. Joner kritiserer Listhaug for å ha delt en artikkel fra The New York Times, hvor syv år gamle Massoud fra Afghanistan intervjues om å bli kastet ut fra Norge. «LIK OG DEL», skreiv Listhaug om saken på sin Facebook-side.