Det vakre landskapet, lyset, de forskjellige årstidene og lufta her oppe. Slik svarer Liv Mari Schei på spørsmål om hva det er ved omgivelsene på Svalbard som påvirker musikken hennes, i et intervju på neste side. For selvfølgelig, identitet i musikken handler ofte om geografi. Noe som gjør at et band som Hellbillies (anmeldt på s. 14 i dagens avis) stadig vekk knyttes til sine gamle hjemtrakter i Ål. På samme måte som Sinikka Langeland og Erik Lukashaugen forvalter Finnskogens musikkarv, Follo assosieres med black metal og trønderrocken finnes i mange tapninger.
Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Organisk og ambisiøst: Claudia Scott og bandet hennes viser hvor høyt nivået på norsk plateproduksjon har blitt.
Musikken hun digger
EssayIntervju og
Claudia Scott er straks klar med «Let the Ribbons Fly» – en plate som føles som et høydepunkt, i en karriere som går helt tilbake til 1970.
Platedebut som 13-åring (i duett med faren Clive Scott, låten var «Jackson»), ut til massene på 1980-tallet i trio med Casino Steel og Ottar «Big Hand» Johansen og fra 90-tallet av en ny karrierekurs som soloartist og musiker. Men selv om det er litt av et artistliv Claudia Scott kan se tilbake på, er det ting som tyder på at både hun og vi har mye godt i vente.