Det norske teknologiselskapet Cxense tilpasser nettaviser slik at de kun viser det leserne er interesserte i:

Hver mann sin nettavis

Leserne vet best: Ståle Bjørnstad i det norske software-selskapet Cxense mener nettavisene må bli flinkere til å tilpasse innholdet til lesernes interesser. Kunder: Cxense har blant annet The Guardian, El Paìs, ClarinX, Sunnmørsposten og Winnipeg Free Press som kunder.

Snart er det ikke redaktørene som bestemmer hva som skal stå i avisa, men et dataprogram som skreddersyr innholdet til hver enkelt leser.

Personlig tilpassing av nettsider er blitt det som forståsegpåerne kaller en «megatrend». Det vil si en trend som brer om seg på alle områder, og som er tilsynelatende umulig å stoppe. Det norske teknologiselskapet Cxense har kastet seg på denne bølgen. I løpet av de fem årene som selskapet har eksistert, har en rekke store mediehus i utlandet blitt kunder, som El Paìs, USA Today og The Guardian.